Beneficiile carnitinei L

Mulți dintre noi cunoaștem acea senzație, de epuizare fizică și psihică după o luptă crâncenă cu kilogramele, mâncând doar frunze și aer, petrecând ore îndelungate la sală, alegându-ne doar cu o frustrare și epuizare maximă, ajungând să cutreierăm internetul pentru pastile magice, căutând o opțiune viabilă.
Înainte să ajungeți chiar să încercați astfel de rețete magice, astăzi vă vom vorbi de beneficiile L-carnitinei, un supliment alimentar folosit, printre altele și pentru pierdere în greutate.

Ce este carnitina L?

Înainte de a o folosi trebuie să o cunoaștem de mai de aproape. Deci, carnitina este un compus cuaternar de amoniu implicat în metabolismul majorității mamiferelor, plantelor și a unor bacterii. Aceasta transportă acizii grași cu lanț lung în mitocondrii pentru a fi oxidați în scopul de a produce energie și, de asemenea, participă la eliminarea produselor metabolice din celule. Este concentrată în țesuturi precum mușchiul scheletic și cardiac care metabolizează acizii grași ca sursă de energie.
Carnitina a fost extrasă pentru prima dată din extracte de carne în 1905, ducând la numele său din latină, caro/carnis sau carne, conform unor surse.
Având în vedere rolul său în metabolismul grăsimilor, se folosește cu în cure de slăbire, dar și la vindecarea bolilor cardiace, diabet zaharat sau disfuncții ale aparatului genital masculin. Specialiștii spun că, carnitina L are un efect magic atunci când este combinată cu o dietă echilibrată și mișcare regulată.
În cele ce urmează, haideți să vedem care sunt de fapt beneficiile carnitinei L și care sunt efectele secundare ale acesteia, dacă ele există.

Arderea grăsimilor

Prin ridicarea nivelului de carnitină L din organism vom beneficia de arderea mai eficientă și într-un ritm mult mai alert a grăsimilor. Mai mult, prin arderea eficientă nu numai că ardem grăsimile nou introduse, dar putem scăpa și de grăsimile deja depuse. Pe scurt, am exclama: adio grăsimi viscerale de pe burtă!!! Totodată adio grăsimi care se depun în jurul organelor vitale, care duc la o serie de afecțiuni grave de sănătate.

Mai multă energie!

Este bine cunoscut faptul că, arderea grăsimilor este un proces prin care se eliberează energie. Astfel, beneficiile se leagă: arzând mai multe grăsimi, vom beneficia și de mai multă energie, chiar și în timpul antrenamentelor fizice. Așa se explică folosirea acestui supliment alimentar de către sportivi, ca supliment pentru mărirea randamentului fizic.

Reduce acumularea de acid lactic în mușchi
Acidul lactic este responsabil pentru oboseala musculară din timpul și după antrenament. Carnitina L ajută la reducerea acumulării acidului lactic din mușchi, astfel ne vom simți plini de energie și după un antrenament intens, iar randamentul din timpul antrenamentul va fi unul mult mai mare.

Întărește sistemul imunitar al organismului
Este foarte important de reținut că, carnitina L nu poate acționa de una singură în lupta noastră împotriva grăsimilor ea trebuie asistată de o dietă bine stabilită și de antrenamente fizice periodice. Relevant ar fi de menționat și faptul că, carnitina este un foarte bun antioxidant deci un bun adjuvant în regenerarea celulară.

Efecte secundare?!
Este de asemenea foarte important de știut că, carnitina este o substanță chimică produsă în creierul uman, în ficat și în rinichi. Ajută organismul să transforme grăsimea în energie. Este importantă pentru funcția inimii și a creierului, mișcarea mușchilor și multe alte procese ale corpului.
În multe cazuri carnitina este folosită în afecțiuni ale inimii și a vaselor de sânge, în bolile grave ale rinichilor și multe alte afecțiuni, dar nu există suficiente dovezi științifice încă, care să susțină aceste utilizări.

Administrată pe cale orală carnitina L poate fi luată timp de până la 12 luni, fără a depăși 2 mg/zi. Poate provoca reacții adverse, cum ar fi tulburări stomacale, arsuri stomacale, diaree și convulsii. De asemenea, poate cauza urina, respirația și transpirația să aibă miros de pește. Evitați utilizarea carnitinei D și DL! Aceste forme de carnitină pot diminua efectele carnitinei L.

Carnitina L din alimente:
Puteți obține cantități mici de carnitină din alimente mâncând carne și pește.
Cele mai bune surse sunt:
• carnea de vită: 81 mg în 85 g
• carnea de porc: 24 mg în 85 g
• pește: 5 mg în 85 g
• carnea de pui: 3 mg în 85 g
• Laptele: 8 mg în 227 ml
Interesant este faptul că, carnitina se absoarbe mai degrabă din alimente, decât din suplimente alimentare! Potrivit unui studiu, 57–84% din carnitina L este absorbită atunci când este consumată din alimente, comparativ cu doar 14–18% luată ca supliment. Corpul uman poate produce această substanță în mod natural, cum am mai menționat, din aminoacizii metionină și lizină dacă rezervele din corp sunt scăzute. Având în vedere acest fapt, suplimentele cu carnitină sunt necesare doar în cazuri speciale, cum ar fi tratamentul bolilor sau în cazul în care dorim să mărim randamentul fizic și în cazul curelor de slăbire, mai ales în cazuri de obezitate.

Concluzii

Nivelul de carnitină este influențat de cât de mult consumăm alimentele mai sus menționate și cât de mult este în stare să producă corpul nostru.
Nivelul de carnitină este mai scăzut la vegetarieni și vegani, deoarece aceștia evită produsele de origine animală, prin urmare, ar trebui să ia în considerare suplimentarea prin suplimentele alimentare.
Cercetările arată că nivelul carnitinei din corp tinde să scadă pe măsură odată cu vârsta, iar prin suplimentarea cu 2 mg de carnitină/zi se poate reduce oboseala și crește funcția musculară la persoanele în vârstă. Alte cercetări arată că aceasta poate ajuta, de asemenea, la îmbunătățirea sănătății și a funcționării creierului pe măsură ce îmbătrânim.
Ca și în cazul oricărui supliment alimentar, recomandăm citirea prospectului și discutarea cu medicul de specialitate înainte de a lua carnitină.

Lasă un comentariu
Leave a Reply
Please login to post a comment.

Menu

Share

QR code

Settings

Click for more products.
No produts were found.

Pentru a utiliza lista de dorinţe, trebuie să creezi un cont

Autentificare